Gospodinjski aparati

Gramofon ISKRAPHON 2005

Inventarna številka: ;GA-0000036
Čas nastanka: 2. polovica 20. stoletja
Mere: Gramofon - 12 ; 29 ; 37.5 ;
Materiali: plastika, kovina - kovina, les

Gramofon Iskraphon je rjavo-sive.črne barve, s plastičnim, rjavo prozorim pokrovom, lesenim rjavim ohišjem. Ročica gramofona je kovinska in deloma plastična, črne in sive barve. Glava gramofona je črne barve, ohišje pa sivo. Na sprednji strani je kovinska ploščica z napisom ISKRAPHON 2005 in trije vrtljivi gumbi z različnimi funkcijami. Začetki Iskre segajo v leto 1945, ko je z osvoboditvijo v slovenske roke prešlo tekstilno podjetje, med vojno poimenovano Jugočeška, med vojno pa LGW, in se preimenovalo v Strojne tovarne. Te so se leta 1946 preimenovale v Iskro. Idejni 'oče' imena Iskra in zasnove današnjega logotipa je pokojni prof. r. Mirjan Gruden, ki je leta 1946 svoj predlog utemeljil takole: »Tovarna se bo razvijala in rasla; iz iskre nastane plamen, naj se tudi naša Iskra razplamti. Kot elektrotehniki imamo v svoji stroki z iskro opravka ves čas. Iskra je simbol začetka nekega procesa.« Blagovna znamka Iskra si je že v zgodnjih petdesetih letih pridobila ugled in prestižno mesto na domačem in tujem trgu. Že tedaj je postala, in to je še vedno, sinonim za kakovost, zanesljivost, sodobnost …vsega, kar se izdeluje in prodaja z njenim imenom. Podjetje je uspešno nastopalo na svtovnem trgu in s svojimi izdelki konkuriralo velikim medanarodnim podjetjem, kot so Braun, Olivetti, IBM; Philips. Ključnega pomena za uspeh Iskre je bila ustanovitev oddelka za oblikavnje, leta 1962. Temeljno vodilo je bilo, da morata konstruktor v razvoju in oblikovalec oddelka za industrijsko oblikovanje tesno sodelovati ves čas izvajanja naloge. Leta 1963 je bilo v statute združenega podjteja Iskra že zapisano, da mora biti vsak izdelek kakovosten, a hkrati cenen in ustrezno estetsko oblikovan. Predpisano je bilo, da so vse organizacije dolžne proizvajati samo izdelke, ki imajo a-test oddelka za industrijsko oblikovanje. To je bil takrat revolucionaren ukrep in še danes zveni revolucionarno. Po tem, ko so konec leta 1962 ustanovili prvi oddelek za industrijsko oblikovanje v Jugoslaviji, je Iskra v nadaljnih desetih letih postala edino jugoslovansko podjetje, ki je oblikovanje dojemalo kot strateški element in imelo oblikovalca za svetovalca generalnemu direktorju. V začetku sedemdesetih let se je Iskra razvila v največje jugoslovansko podjetje za elektromehaniko, telekomunikacije, elektroniko in avtomatizacijo. Njeni prezežki pri industrijskem oblikovanju so se kazali predvsem v telefoniji pri merilnih instrumentih in orodnih strojih.